23 ژوئن؛ روز جهانی زنان مهندس

روز جهانی زنان مهندس یک کمپین آگاهی رسانِ بین‌المللی است که زنان مهندس را به مردم دنیا می‌شناساند و تمرکز آن روی فرصت‌های شغلی اعجاب انگیز برای خانم‌ها در این حوزه است. در این روز دستاوردهای شگفت انگیز زنان مهندس را در کل جهان جشن می‌گیرند.

علم مهندسی مسئول پیشرفت زندگی کنونی افراد است. مهندسی فواید بسیار زیادی در زندگی ما داشته و دارد، شرایط زندگی را آسان‌تر می کند و باعث می‌شود که در خانه های بهتری زندگی کنیم، از لوازم حمل و نقل بهتری برخوردار باشیم و به طور کل پیشرفت کنیم.

البته که بعضی از مردم، مهندسی را یک کار مردانه می‌دانند اما  روز جهانی زنان مهندس به ما یادآوری می‌کند که مهندسی مختص مردان نیست. در واقع روزی است که در آن زنان اقدامات بسیار بزرگی انجام می‌دهند.

تاریخچه روز جهانی زنان مهندس

روز جهانی زنان مهندس اولین بار در بریتانیا در تاریخ 23 ژوئن سال 2014 توسط اجتماع زنان مهندس جشن گرفته شد. این روز در سال 2014 برگزار شد و همین باعث شد که مردم زیادی در دنیا آن را بشناسند.

روز جهانی زنان مهندس در سال 2017 به یک روز بین المللی و رسمی تبدیل شد و مخاطبان زیادی نسبت به آن علاقه نشان دادند. این کمپین آگاهی رسانی بین المللی ، زنان مهندس را به کل دنیا معرفی کرد و توجه و تمرکز آن ها را به چیز هایی جلب کرد که مربوط به شغل‌های مهندسی زنان بود.

همه سازمانهای مهندسی، آموزشی و دولتی تشویق شدند که این مراسم را برگزار کنند و زنان را بیشتر تشویق کنند تا فرصت‌های شغلی در حوزه مهندسی را تجزیه تحلیل کنند و بتوانند مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند. همین اتفاق باعث شد که زنان تشویق شوند تا به سمت شغل های مهندسی بروند که در دنیای مدرن امروز یک امر ضروری محسوب می‌شود و قطعاً در آینده، بهترین زنان در حوزه مهندسی فعالیت خواهند کرد.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم