در فضای خانه، اتاق خواب بدون شک شخصی‌ترین فضا است. حتی اگر میهمانان شما اجازه نداشته باشند که وارد فضای اتاق خواب شما شوند، شما باید به دکوراسیون آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اتاق خواب جایی است که افراد در آن استراحت کرده و انرژی روزانه خود را تامین می‌کنند، علاوه بر این ممکن است که کارهای دیگری مثل کتاب خواندن یا ورزش کردن و یا فعالیت‌های دیگری را در این اتاق انجام دهید. بنابراین توجه به اثاثیه، رنگ و در کل دکوراسیون اتاق بسیار اهمیت دارد. فراموش نکنید که اتاق خواب شما باید همان سبکی باشد که شما به آن علاقه دارید. به عنوان مثال اگر به سبک مینیمال علاقمند هستند از ایده‌های این سبک استفاده کنید یا اگر سبک کلاسیک می‌پسندید از این نوع سبک ایده بگیرد.

ما در ادامه نکاتی را در جهت طراحی یک اتاق خواب ایده‌آل ارائه خواهیم کرد که با بکارگیری آنها می‌توانید به بهترین نحو دکوراسیون اتاق خواب خود را انجام دهید.

رنگ ملایم انتخاب کنید

بجای استفاده از رنگ‌های تند و تیز از رنگ‌های لایت و آرامش‌بخش برای اتاق خواب استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل آبی، سبز یا طوسی کمرنگ رنگ‌هایی هستند که به عنوان رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش می‌توانید آنها را بکار ببرید. حدالمقدور از رنگ سفید برای اتاق خواب استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک فضای لوکس داشته باشید از آینه‌کاری، گچ بری، نقاشی‌های منحصر به فرد، کاغذ‌دیواری‌ها و یا پارچه‌دیواری‌های لوکس استفاده کنید.

به طراحی سقف توجه کنید

سقف در حقیقت پنجمین دیوار در یک اتاق است. وقتی در رختخواب دراز می‌کشید می‌خواهید یک سقف ساده ببینید یا سقفی پر نقش و نگار؟ اگر طرفدار سبک مدرن و مینیمال هستید می‌توانید اجازه دهید که سقف در نهایت سادگی باقی بماند، اما اگر علاقه دارید که سقف یک نقش و نگاری داشته باشد می‌توانید از رنگ، کاغذدیواری، انواع گچ‌بری‌ها، نقاشی‌ها و آینه‌کاری‌ها استفاده کنید.

اگر به دنبال ایجاد یک فضای لوکس هستید می‌توانید سه مولفه گچ‌بری‌، نقاشی‌ و آینه‌کاری‌ را در سقف بکار ببرید.

همچنین کاربرد یک لوستر با عناصر کریستالی می‌تواند زیبایی منحصر به فردی در اتاق خواب شما ایجاد کند.

به اصل سادگی توجه کنید

اتاق خواب صرف‌نظر از هر سبکی(مدرن، کلاسیک و غیره) که دارد باید ساده، دنج، راحت، به روز و زیبا باشد.

برای رسیدن به این هدف، تنها آنچه که اتاق خواب شما به آن نیازمند است را تهیه کنید. کاربرد لوازم جانبی دیگر را به حداقل برسانید و از یک اثر هنری زیبا، چند عکس خانوادگی، گل و شمع استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر در اتاق خواب از گچ‌بری، آینه‌کاری، کاغذ و یا پارچه دیواری استفاده کردید، کاربرد لوازم تزئینی دیگر را به حداقل برسانید.

 

فرنیچری متناسب با متراژ و فضای اتاق را خریداری کنید

توجه داشته باشید که خرید فرنیچرهایی متناسب با متراژ و فضای اتاق یکی دیگر از المان‌های اصلی در دکوراسیون اتاق خواب است. تخت، مبل، کمد و یا میزی تهیه نکنید که نسب به فضای اتاق شما بسیار کوچک یا بسیار بزرگ است. اگر فضای اتاق شما بزرگ باشد امکان مانور بیشتری دارید اما اگر فضای اتاق شما کوچک است علاوه بر اینکه باید فرنچیرهایی با ابعاد کوچکتر تهیه کنید باید از تعداد آنها بکاهید. مثلا بجای تهیه دو عدد پاتختی برای سرویس خواب از یک پاتختی استفاده کنید و یا پاتختی سرویس خواب را به طور کلی حذف کنید.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است می‌توانید از صندلی‌های عثمانی و یا یک مبل در پایین تخت استفاده کنید. توجه داشته باشید که فرنچیرهای کوچک در یک اتاق خواب بزرگ گم می‌شوند بنابراین از فرنیچرهای مناسب استفاده کنید.

فضای ذخیره‌سازی مناسب بسازید

برای آنکه در یک اتاق خواب احساس آرامش داشته باشید، وسایل را از مقابل دید خارج کنید، اینگونه اتاق آرام‌تر و بزرگ‌تر هم به نظر می‌رسد. می‌توانید با سازمان‌دهی مناسب از فضای کمد دیواری حداکثر استفاده را ببرید یا می‌توانید از کشوهای تخت و یا کشوی میز یا پاتختی‌هایی که برای سرویس خواب تهیه کرده‌اید استفاده بهینه داشته باشید.

مامن خصوصی و امن برای خلوت خود ایجاد کنید

در انتهای تختخواب یا گوشه اتاق‌خواب مکانی آرام برای نشستن، ریلکس شدن و یا کتاب خواندن در نظر بگیرید. می‌توانید در کنار پنجره اتاق خود یک صندلی قرار دهید و از منظره و نور طبیعی لذت ببرید.

توجه به انتخاب پرده و روتختی

هیچ چیزی به اندازه پرده و روتختی مجلل و زیبا نمی‌تواند به اتاق خواب شما جلوه دهد. انتخاب مدل و رنگ آنها به سبک اتاق و سلیقه شما بستگی دارد،. شما می‌توانید انواع مختلفی از پارچه‌ها از پارچه‌های ابریشمی و ساتن گرفته تا پارچه‌های مخملی و حریر را برای پرده و روتختی خود استفاده کنید.

توجه به فرش یا قالیچه

به طور کلی فرش در هر فضایی که بکار برود، گرما ایجاد می‌کند. به همین علت برای ایجاد یک فضای دلنشین‌تر و گرم‌تر در اتاق خواب می‌توانید از یک فرش یا قالیچه که سایز آن با اتاق شما هماهنگی دارد استفاده کنید.

همچنین امروزه با ورود انواعی از موکت‌های منحصر به فرد، بسیاری از افراد برای ایجاد فضایی گرم‌تر و امن‌تر ترجیح می‌دهند که کف اتاق خواب آنها موکت شود. بنابراین آخرین مولفه‌‌ای که در دکوراسیون اتاق خواب به شما معرفی می‌کنیم استفاده از موکت است.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم