نشتی آب و ترکیدگی لوله‌های آب در پروژه‌ها موجب از دست دادن وقت و  پرداختن هزینه‌های گزافی توسط کارفرمایان می‌شود.  به همین دلیل، محققان دانشگاه نیوکاسل در حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین جهت بازررسی و نظارت پروژه‌ها برای جلوگیری از نشتی، ترکیدن و خوردگی لوله‌های آب می‌باشند.

خطر تخریب شبکه‌های آب رسانی و فاضلاب‌ها به سن لوله‌های بکار برده شده و میزان رطوبت خاک منطقه بستگی دارد. محققان به تازگی سنسورهایی را برای شناسایی نشت و شکستگی به هواپیماهای بی‌سرنشین جاگذاری می‌کنند. همچنین پروفسور ییو و ملچرز از دانشگاه نیکاسل در پی افزودن تکنیکی جدید برای افزودن به این سنسورها هستند. 

آنها با متصل کردن دستگاهی به نام LiDAR (Light Detection and Ranging) (روش سنجش از دور است که از لیزر پالسی برای اندازه‌گیری دامنه‌ها (فواصل متغیر) تا زمین استفاده می‌کند) را به هواپیماهای بی‌سرنشین توانسته‌اند به نمای سه بعدی و بسیار واضحی از سایت‌ها و مناطق مورد نظر خود داشته باشند. 

همچنین پروفسور یانگ از دانشگاه نیوکاسل در ادامه افزود، این روش قدمی بزرگ در تعمیر و نگهداری تاسیسات آبی خواهد بود و موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود.

شرکت‌های هلدینگ سازیران
ستبران طرح هزاره سوم

ستبران طرح هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

سازه‌های رویایی هزاره سوم

مجله سازیران

مجله سازیران

طرح ماندگار هزاره سوم

طرح ماندگار هزاره سوم

نشر علم عمران

نشر علم عمران

سازه‌های آرمانی هزاره سوم

سازه‌های آرمانی هزاره سوم